CONDIȚII DE PARTICIPARE // TÂRGUL MĂRȚIȘORULUI LA MNŢR // 25.02 – 01.03.2022

Stimați participanți, vă aducem la cunoştinţă următoarele condiţii şi reguli de participare în cadrul târgului de anul acesta. Vă rugăm să parcurgeţi informaţiile de mai jos, în vederea unei bune desfăşurări a târgului.

1. PROGRAMUL ŞI  ACCESUL LA TÂRG

– Târgul Mărţişorului se va desfăşura în perioada 25 februarie – 1 martie 2022

– Lista participanților la eveniment va fi afișată online pe 31 ianuarie 2022.

– Programul târgului este între orele 10.00 şi 18.00, cu o marjă de o oră, respectiv până la orele 19.00, pentru închiderea târgului, depozitarea mărfurilor în spaţii sigure etc.

– Pregătirea standului se va face în dimineaţa primei zile de târg, 25 februarie, începând cu ora 7.30 AM.

– În cazul participanţilor veniţi din provincie se acordă exclusiv posibilitatea de a instala standul/ pregăti spaţiul de expunere cu o seară înainte de prima zi de târg, DOAR după orele 18.00 – ÎN CONFORMITATE CU HARTA TRANSMISĂ ÎN ULTIMELE ZILE DE DINAINTE DE TÂRG.  Pentru ceilalţi expozanţi, pregătirea standului se va face în dimineaţa primei zile de târg, 25 februarie, începând cu ora 7.30 am.

– Asociațiile, fundațiile în scop umanitar sunt scutite de taxă

– Taxa de participare este în valoare de 60 / zi,  total 300 de lei.

– Plata taxei se va realiza anul acesta, din cauza restricțiilor impuse de autorități pentru respectarea măsurilor sanitare referitoare la contextul pandemic, exclusiv online prin depunere / virament bancar – până la data limită de 24.02.2022 în contul RO09TREZ70120G365000XXXX, MUZEUL NAȚIONAL AL ȚĂRANULUI ROMÂN, ȘOS. KISELEFF NR. 3, COD FISCAL 4192480 – OBLIGATORIU cu mențiunea/explicații de plată ”Taxă Târg Mărțișor – …………. numele, prenumele complet ………….…………. Foarte important, pentru ca sistemul să rețină numele: chiar dacă faceți plată pentru mai multe persoane sau rugați pe altcineva să vă facă plata, este obligatoriu să menționați numele invitatului (participantului), nu al celui care face plata.

* în cazul viramentului bancar, dacă aveți nevoie de o factură din partea noastră este necesar să ne înștiințați imediat după realizarea plății. Factura poate fi apoi ridicată în original de la casierie în timpul târgului. Astfel, vă rugăm ca, dacă aveți nevoie de factură, să ne transmiteți UN E-MAIL imediat cum ați făcut plata (în aceeași zi), cu DATELE pentru care solicitați factura: nume, cont etc.  Mail cu subiectul ”Rog factură”.

* Achitarea taxei numerar la casierie se va putea face doar pentru cazurile speciale (fără posibilitatea de a face plată online) în condiții de respectare a măsurilor impuse pentru protecția personalului și a vizitatorilor/participanților și este obligatorie cu cardul de identitate. Astfel, vă rugăm să aveţi obligatoriu la dumneavoastră şi să prezentaţi buletinul la momentul plăţii. În cazul celor care nu pot fi prezenți personal la târg, vă rugăm să vă asigurați că persoanele desemnate să vă țină locul au o copie după buletinul dumneavoastră sau au notat CNP-ul dvs.

Este obligatoriu să păstrați DOVADA PLĂȚII PRIN DEPUNERE/ TRANSFER, respectiv CHITANȚA primită de la casierie (pentru oricare modalitate de plată), până la finalul târgului.

3. REPARTIZARE. SPAȚIUL DE EXPUNERE

– Locurile în cadrul târgului sunt atribuite de organizatori şi nu vor fi la alegerea participanţilor. – Ocuparea locurilor se va face în prima zi de târg, începând cu ora 7.30.

– Repartizarea pe locuri în cadrul târgului se va face de către organizatori conform listei și hărții trimise participanților cu o zi înainte de începerea evenimentului. Se va ţine cont, de asemenea, de cererile trimise pe e-mail unde se semnalează probleme de sănătate care impun o anumită amplasare.

– Pentru fiecare participant, va exista o etichetă cu numele său. Această etichetă trebuie păstrată vizibil pentru verificări din partea organizatorilor.  Organizatorii îşi rezervă dreptul de a verifica, pe parcursul târgului, amplasarea participanţilor și calitatea obiectelor expuse. În cazul în care se observă nereguli, se poate anula participarea (vezi declaraţie pe proprie răspundere).

– Vor exista 3 moduri de amplasare a standului propriu:

(a) fie individual – 1m – 1.5 m liniari – şevalet/suport şi/sau măsuţă proprie, aduse de fiecare participant. Încurajăm pe cât posibil ca participanţii să-şi aducă propriile materiale de suport, întrucât muzeul nu poate garanta logistica necesară pentru toţi participanţii.

(b) fie împărţind o masă – MȚR va asigura participanților ÎN NUMĂR LIMITAT mese pe care aceștia își vor expune mărțișoarele. 2 participanţi vor împărţi o masă de expunere, cu respectarea strictă a distanțării fizice.

(c) fie în corturi de 2 sau 3 mp, de asemenea împărţit la 2 participanţi. Pentru a respecta condițiile de distanțare socială impuse de autorități din cauza contextului pandemic participanții care montează corturi vor fi rugați să găzduiască încă maxim 1 participant (în funcție de amplasare).

– Spațiul maxim de care va dispune fiecare participant (indiferent de varianta de mai sus) este maxim 1- 1,5m liniari.

– În urma definitivării listei participanţilor, în zilele de 23-24.02.2022 vom transmite online harta cu repartizarea tuturor participanților pe locuri pentru orientare. Locurile în cadrul târgului sunt atribuite de organizatori şi nu vor fi la alegerea participanţilor.  Așadar, nu se aplică regula “primului venit”. Locurile se vor menține aceleași pe întreaga perioadă a desfășurării târgului. Sunt acceptate schimbări numai în cazul acordului organizatorilor și ale celor care vor să facă schimb de locuri cu acorduri reciproce fără a prejudicia imaginea târgului.

– Târgul Mărțișorului va avea loc anul acesta în următoarele spaţii destinate expunerii:

I. Curtea exterioară

II. Pasaj

III. Curtea interioară

IV. Aleea Samurcaș

IV. Holul şi scările sălii Irina Nicolau (doar pentru cei cu probleme de sănătate)

Locurile la târg sunt nominale, netransmisibile. Nu se acceptă cedarea locurilor către posibili doritori din exterior, care nu au fost admişi. Nu este permisă vânzarea spaţiului expoziţional către alţi asemenea participanţi. Orice nerespectare a acestor reguli, care este adusă la cunoştinţa organizatorilor, va aduce automat excluderea de la târg și de la alte participări viitoare (vezi declaraţie pe proprie răspundere).

4. DEPOZITARE

– Pentru depozitarea materialelor de expoziţie, există, ca anii trecuţi, opţiunile:

 (a) suporturile proprii ale expozanților(mese, șevalete) pot fi strânse şi depozitate în spaţii sigure din incinta muzeului şi anume: pe holul şi scările de la intrarea în sala Irina Nicolau; pe palierul etajului I (zona de birouri) din acelaşi corp al muzeului; pe palierul intermediar unde se află Atelierul de Creativitate din acelaşi corp al muzeului;

(b) pentru suporturile care pot fi protejate şi lăsate pe loc pe timp de noapte și pentru cazurile în care acestea nu pot fi dezasamblate cu uşurinţă sau se preferă această variantă, muzeul asigură pe perioada târgului suplimentarea pazei în spaţiile exterioare – curţi, pasaje;

– Este recomandabil ca participanții să aibă propriile mijloace pentru a se proteja de ploaie sau ninsoare, atât pe perioada târgului, cât şi peste noapte dacă standul se lasă la locul lui.

5. DECLARAŢIA PE PROPRIE RĂSPUNDERE

Fiind conştienţi de posibilitatea apariţiei unor situaţii care încalcă regulile de onestitate şi fair-play şi care duc la conflict sau situaţii neplăcute în cadrul târgului, afectând în special imaginea muzeului, am decis să continuăm folosirea declarației pe proprie răspundere, prin care să minimizăm pe cât posibil aceste situaţii. Ne referim aici la produsele şi obiectele aduse la târg dar care nu sunt ale participanţilor; locuri cedate sau vândute altor participanţi neadmişi; ofertă care nu respectă criteriile specifice ale selecţiei şi în aceeaşi măsură la respectarea spaţiului de expunere al vecinilor sau celor din jur, precum și un comportament civilizat față de organizatori și ceilalți participanți.

Vă aducem, astfel, la cunoştinţă faptul că și anul acesta participarea la târg va fi obligatoriu însoţită de declaraţia pe proprie răspundere, prin care vă asumaţi prezentele reguli şi condiţii de participare la târg, precum şi  faptul că luaţi la cunoştinţă că orice încălcare a acestor condiţii vă descalifică automat.

Declaraţia poate fi scanată, semnată și transmisă prin e-mail sau predată personal organizatorilor în prima zi de târg.

Această declaraţie întăreşte dreptul organizatorilor să ia măsuri cu care sunteţi de acord, în cazuri de incorectitudine din partea participanţilor.

IMPORTANT! Evenimentul se va organiza conform restricțiilor enunțate în Monitorul Oficial nr. 18/06.01.2022, HG nr. 34/06.01.2022, punctele 8 și 10 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 8 ianuarie 2022, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu precizarea că, în funcție de evoluția situației pandemice, aceste reglementări s-ar putea modifica:

„Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise sau deschise sunt permise cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00—22,00 și cu purtarea măștii de protecție în județele/localitățile în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mare de 1/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului, dar nu mai mult de 500 de persoane, în intervalul orar 5,00—22,00, cu asigurarea unei distanțe de 2 metri între persoane și a unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, precum și cu purtarea măștii de protecție, în județele/localitățile în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mare de 1/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.”

Echipa organizatoare târg

Coordonator: Lila Passima

Comunicare: Monica Chiorpec, Valentina Bâcu

e-mail: educatiemuzealamtr@gmail.com