Catre Tur Virtual
EMYA

Proiectul, plasat sub auspiciile Consiliului Europei, a demarat în 1973 şi primele premii au fost decernate cu ocazia unei ceremonii din palatul Rohan de la Strasburg, în anul care a urmat.

De la început, candidaţii trebuiau să fie muzee noi sau muzee supuse EMYA unei reorganizări totale sau unor extensii considerabile care să le permită asimilarea la condiţia unui nou muzeu. Principalul obiectiv a fost întotdeauna descoperirea şi mediatizarea noilor idei din muzeele europene, Europa fiind definită în acest context ca o Europa a Consiliului Europei şi nu cea restrânsa a Comunităţii europene.
Membrii unui juriu internaţional, compus din 13 persoane, îşi pun în joc timpul şi experienţa fără să pretindă niciun fel de retribuţie, cu excepţia cheltuielilor de deplasare care revin muzeului-candidat.

Candidatii sunt evaluaţi după următoarele criterii:
# Colecţiile. Sunt ele semnificative sau interesante?
# Expoziţiile şi discursul acestora. Sunt ele originale şi eficace?
# Serviciile făcute publicului. Cofetăria, restaurantul, standul, parchingul, toaletele. Sunt ele bine concepute şi eficace?
# Ambianţa. Muzeul este cald şi primitor sau îngheţat şi aseptic?
# Gestiunea. Este muzeul bine gestionat?
# Personalul. Relaţiile dintre membrii personalului par bune? Detectează vizitatorul elementele caracteristice unui "razboi civil"?
# Publicaţiile. Ce fel de publicaţii produce muzeul?
# Promovarea şi comunicarea. Sunt ele adaptate şi bine organizate?
# Animatorii. Are muzeul programe ambiţioase?

De la crearea premiului am avut 587 de candidaţi. Cele şase ţări care au furnizat cei mai numeroşi concurenţi sunt: Germania (79), Franţa (65), Anglia (61), Elveţia (57), Olanda (38), Suedia (38).

Daca notăm cu 10 puncte marele premiu şi cu 8 puncte pe cel al Consiliului Europei, iar fiecare menţiune specială cu 5 puncte, ţările aflate în fruntea clasamentului, dupa numarul de puncte, sunt, în ordine, următoarele: Anglia (108), Olanda (98), Germania (96), Franţa (95), Elveţia (65), Suedia (63).

În 1996, premiul a fost acordat pentru prima oară unui muzeu aparţinând unei ţări din estul Europei, Muzeului Ţăranului Român din Bucureşti, ocazie cu care Majestatea Sa Regina Fabiola a înmânat directorului Horia Bernea, trofeul EMYA, statueta The Egg a sculptorului Henry Moore.

În discursul său, Preşedintele Trustului EMYA, domnul Kenneth Hudson, spune:

"Colegii mei şi cu mine avem certitudinea ca Marele Premiu de anul acesta trebuie să revină Muzeului Ţăranului Român din Bucureşti. Minunatele colecţii de obiecte sunt prezentate şi interpretate cu o maiestrie şi imaginaţie exceptionale, într-un stil propriu, cu impact puternic asupra vizitatorului. Directorul muzeului este iubit şi respectat de colegi, iar formaţia sa de artist l-a ajutat să creeze un muzeu care depăşeşte nivelul tradiţional de prezentare şi care crează un întreg cu mult mai important decât suma părţilor. Horia Bernea este un om excepţional şi suntem siguri ca lumea muzeelor europene va mai auzi multe despre el în viitor. El, ca şi muzeul său, este destinat să exercite o influenţă internaţională."


Alte premii:

* Premiul Margareta Sterian pentru cea mai bună expoziţie a anului (ediţiile 1993, 2001 şi 2003)
* "Premiul ospitalităţii" (desemnat de Ministerul Turismului) în 1995
* Premiile Patrimoniului Cultural Naţional (Premiul Naţional pentru Muzeografie "Horia Bernea" - pentru expoziţia Munca. Focul-Apa-Vântul- 2002, Premiul ,,Vasile Dragut'' - 2002, Premiul ,,Al.Tzigara-Samurcas'' - 2003)
* Premiul Comitetului Naţional ICOM - pentru expoziţia Cahle în 2002
* Premiul Multimedia pentru seria de CD-uri ,,Ochi în Ochi'' în 2002
* Premiul Multimedia pentru ,,Chioşcul Info'' în 2003
* Premiul „Mihai Băcescu” pentru patrimoniu, obţinut în 2004 pentru proiectul de promovare a patrimoniului cultural intitulat Ţinuturile României – Ţara Haţegului, rod al parteneriatului dintre Centrul GeoMedia, Muzeul Ţăranului Român, Muzeul de Geologie şi Muzeul ,,Grigore Antipa''
* Menţiune acordată de Comitetul Naţional Român ICOM în 2005 pentru concepţie tematică doamnei dr. Georgeta Rosu şi doamnei Danièle Malis, autoarele concepţiei tematice a expoziţiei Icoane. Abstractiuni spirituale , vernisata la 17 septembrie 2005, la Chateau – Musée Edgar Mèlik, din Cabriés, Franţa, pentru promovarea exemplară a valorilor culturale româneşti în strainatate.

REȚELELE PRIVIRII




lansarea platformei digitale
a Arhivei de Imagine MȚR

sâmbătă, 15 iunie 2019
grădina Casei Mincu
str. Arthur Verona nr. 19


Odată, cineva și-a uitat la mine valiza cu toate amintirile sale.
Și eu le-am păstrat. Numele meu este Arhiva.


Muzeul Național al Țăranului Român lansează, în cadrul Street Delivery București, prima platformă digitală participativă dedicată unei arhive muzeale din România: Rețelele Privirii. Un experiment curatorial inovator ce explorează noile media și aduce Arhiva mai aproape de oameni.

Te așteptăm sâmbătă, 15 iunie 2019, în grădina Casei Memoriale Ion Mincu. Pe-nserate, de la orele 18, vino să fii printre primii care descoperă platforma Arhivei, în companie plăcută, la un pahar de vin și la o discuție liberă cu echipa din spatele proiectului. Și, vreme de un week-end întreg (14-16 iunie), te invităm să POEZIM IMAGINI: fotografii vechi și noi, texte și sunete din Arhivă vor putea fi descoperite, privite, citite în cadrul unor ateliere și instalații interactive.

Până atunci, poți afla povestea Arhivei
/ pe instagram - @reteleleprivirii 
/ și pe facebook - Arhiva de Imagine MȚR

***

Să fii o arhivă de muzeu nu e lucru ușor. Ești în permanență căutată, întrebată, cercetată, provocată, ba chiar certată. Numele meu este Arhiva și păstrez în sertarele mele imagini, sunete, fragmente video, desene și scrieri de tot felul, povești și obiecte despre care nici nu știi că au existat. Locuiesc la Muzeul Țăranului Român și, începând de anul acesta, mi-am construit o casă și în mediul digital. Ca să mă poți cunoaște mai bine.

Rețelele Privirii este un experiment muzeal neconvențional, conceput împreună cu o echipă interdisciplinară formată din tineri cercetători, curatori și artiști vizuali, sunetiști, programatori și web designeri pasionați de imagine, sunet și arhive și preocupați să aducă Muzeul mai aproape de tine. Am creat un spațiu virtual în care poți să explorezi, să contribui cu informații, să privești, să asculți, să te întrebi și să fii parte din viața Arhivei. Cum?

Află sâmbătă, la Street Delivery București
INFO: LANSARE - https://www.facebook.com/events/2536413589972864/
Și pe toată durata unui week-end lung, cât o vacanță de vară.
INFO: POEZIM IMAGINI -https://www.facebook.com/events/335959447086888/

***

Un proiect: Arhiva de Imagine MȚR - Muzeul Național al Țăranului Român
Web design și programare: RIZI design 
Partener strategic inovator: Samsung România
Cu sprijinul: Gemini Solutions, The Plot
Partener instituțional: Rețeaua Națională a Muzeelor din România

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

Street Delivery 2019 — Poezia e în stradă! este un eveniment organizat de Fundația Cărturești și Ordinul Arhitecților din România, co-finanțat prin Timbrul de Arhitectură.


 


înapoi la pagina principală
 
inchis