To Virtual Tour




Whatever others may feel, we feel at home in our Museum. We feel good here, we like to look around the rooms with painted walls, full of beautiful, surprising or simply familiar objects. We feel closer to our parents and know there are stories here to share with our children. Working together everyday, we sometimes feel like a big family. Do you hesitate to believe us? Come to the Peasant Museum and see for yourself…




primele 30’’




În perioada 3-13 octombrie 2013 Muzeul Național al Țăranului Român găzduieste, la Sala Acvariu, expoziția de pictură primele 30’’.

Artiștii implicați în acest proiect sunt: Codruța Podina, Iuliana Vilsan și Cristi Gaspar.

Selecția de lucrări realizată pentru această expoziție se bazează pe similitudini intuitive și pe o întâlnire spontană între trei artiști cu background diferit, dar asemănători în ceea ce privește preocuparea pentru temele interiorizate, meditative, bazate pe o simbolistică primară a formelor și pe o sinteză subtilă a realității în oniric.

Expoziția se poate descifra în mai multe registre: unul tematic - formal, în care predomină cercul cu sens de unitate/pântec matern/somn - corp fragil/protecție; unul vizual - în care regăsim un real atașament pentru practica picturii și a subtilităților materiei și unul simbolic - în care utilizarea semnelor are un sens prestabilit, atent cântărit și direcționat înspre puncte nevralgice ale actualității și ale întâmplărilor personale ale autorilor. (Simona Vilău)

Primele treizeci de secunde, conceptul și titlul expoziției este un apel la citirea mesajelor prin intermediul inimii.

Inima are un câmp electric care îl depășește pe cel al creierului, iar mesajul ajunge în primul rând acolo, în primele 30 de secunde, apoi este preluat și procesat de creier. Expoziția ridica o problematică a ascultării inimii, este un punct de start pentru o introspecție și plonjare în receptarea realității. Convențional, în teoria comunicării, sunt echivalente cu prima impresie. Prima impresie reprezintă doar începutul contemplării și al dialogului cu imaginea. În semiotica cercului, a sferei, a celulei, este cuprins tot universul. Expoziția este un apel la ascultarea inimii ca semn ordonator al sensului vieții, un apel mic și puțin sonor într-o lume contemporană sufocată de strategii și speculații financiare, o pauză de respirație, un răgaz, o introspecție la ceva fragil, sensibil și aparent neimportant, dar care conține asemenea celulei toată informația și misterul vieții. (Iuliana Vilsan)
 


back to main page
 
closed