To Virtual Tour




Whatever others may feel, we feel at home in our Museum. We feel good here, we like to look around the rooms with painted walls, full of beautiful, surprising or simply familiar objects. We feel closer to our parents and know there are stories here to share with our children. Working together everyday, we sometimes feel like a big family. Do you hesitate to believe us? Come to the Peasant Museum and see for yourself…




Lansarea albumului (Ne)Liniștea de Aurel Vlad






18 septembrie 2014, ora 16.30, Librăria Cărturești







Muzeul Național al Țăranului Român vă invită joi, 18 septembrie 2014, la ora 16.30, la librăria Cărturești, la lansarea albumului de artă (Ne)Liniștea de Aurel Vlad.



Invitat: Aurelia Mocanu, critic de artă



Sculptorul, născut la Galați, în 1954, și-a definitivat studiile în cadrul Institutului de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din București, Secția Sculptură. Începând cu anul 2008, a devenit decan al Facultății de Arte Plastice, Universitatea Națională de Arte București.



Aurel Vlad obține un ansamblu ce evocă o îndelungată carieră și o fină cunoaștere a tehnicii sculpturii metalelor. Inspirat din arta primitivă, stilul său este cu totul deosebit, în principiu, datorită tehnicilor inovatoare, dar evident, rădăcinile clasice nu sunt date uitării, precum declară artistul însuși:



„Cred că metodele mele nu diferă cu nimic de metodele altor sculptori. Laboratorul meu este identic cu laboratorul oricărui sculptor. Atelierele noastre sunt la fel și, poate, nu foarte diferite de cele ale unor colegi din Grecia antică. Avem aceleași gesturi, facem aceeași trudă, creăm cu aceeași bucurie. ”



Tehnica folosită de sculptor poate fi comparată cu un tip de decupaj, nu în hârtie, ci în zinc sau tablă de zinc și colaj, cu ajutorul niturilor industriale.



„La șantierul naval din Galați am descoperit pop-niturile și tehnologia de folosire a lor. Sunt din diferite metale și de diferite grosimi și lungimi. Am construit cu ajutorul acestei tehnologii toate lucrările de mari dimensiuni pe care le-am creat până acum. Și, parcă urmând lecția sculptorilor greci, am introdus în lucrările mari armături din oțel de care forma este fixate cu aceleași nituri. Asta mi-a permis ca unele lucrări realizate din tablă (de cupru sau zinc) să le pot instala în spații deschise, fixate pe fundații.”









back to main page
 
closed