To Virtual Tour
HORIA BERNEA

One of the greatest contemporary Romanian painters, whose exhibitions inside and outside the country remained permanent landmarks in the field. From 1990 to his death in 2000 he was director of the Romanian Peasant Museum. He established an original style in European ethnomuseography which he liked to call nascent or flickering museology.
I learned from him that you must not hurry or get stubborn when you want to accomplish a project. You first have to think about it really well, to see if your initial idea is correct. Nobody saw better than he did. Then you should consult with others, preferably with those whom you know to have different opinions. Then you try to take into account all these remarks, arguing against those you reject and including those that can enrich the project. Then you wait, germinate, preparing the illumination. For Horia Bernea, illumination meant the conviction that the idea was convergent with the faith – freely chosen to be the Christian faith. Only then, the project could start the adventure of the mise-en-oeuvre. Only then, could the miracle of the formation of the team happen. I haven’t yet met anyone so capable of constructing little punctual families with people, all too human, to transform their weaknesses in creativity, their complexes in personal style, their frustrations in a new enthusiasm, their preferences in wish for collective accomplishment.
He was not afraid to shock, to irritate, to incite. He contaminated us with courage by asking difficult questions – what do you see here? What do you think about this? What do you understand? Why don’t you like it? – or by simply inviting us to contradict him. It wasn’t and it is still not easy. But nothing that we do at the museum under his wing is easy.

Ioana Popescu

We wear culture: De la Coco Chanel la portul tradițional românesc




Google prezintă cea mai mare expoziție virtuală dedicată modei și stilului, care reunește 3000 de ani de cultură vestimentară. Proiectul „Purtăm cultură” („We wear culture”, în original), lansat de Google Arts & Culture, este rezultatul colaborării cu Muzeul Național al Țăranului Român (MNȚR), la care se adaugă peste 180 de instituții de cultură din New York, Paris, Londra, Tokio și multe alte locuri de pe mapamond. 
 
Cu ajutorul tehnologiei, vizitatorii pot explora milenii de evoluție a stilului, de la mătasea care dă numele binecunoscutei rute comerciale Drumul Mătăsii, la moda de la Versailles și până la punk-ul britanic și povestea blugilor. Piese de vestimentație care au influențat generații întregi, precum tocurile lui Marilyn Monroe sau rochia neagră a lui Coco Chanel, sunt readuse în prim plan-prin realitatea virtuală. Expozițiile cuprind tendințele care au schimbat moda de-a lungul timpului, momente de cotitură și personaje care și-au pus amprenta asupra ei: Alexander McQueen, Marilyn Monroe, Cristóbal Balenciaga, Coco Chanel, Audrey Hepburn, Christian Dior, Helmut Newton, Irving Penn, Yves Saint Laurent, Manolo Blahnik, Gianni Versace, Oscar de la Renta, Pierre Balmain, Vivienne Westwood, Miyake Issey și mulți alții.

Colecția „Haina țărănească” prezentată de MNȚR în cadrul proiectului „We wear culture” este dedicată portului tradițional din zona României. Expoziția virtuală cuprinde 27 de artefacte vestimentare, care se adaugă colecțiilor MNȚR deja existente pe platforma Google Arts & Culture.

“Fără pretenția de a fi exhaustivă, expoziția <Haina țărănească> este o călătorie virtuală și în același timp una simbolică, care recuperează frumusețea unui patrimoniu țărănesc divers și complex, recontextualizând imaginea despre artă și meșteșug. Această expoziție creează publicului oportunitatea de a descoperi virtual patrimoniul de excepție al MNȚR, a cărui expunere permanentă este închisă temporar pentru lucrări de consolidare și restaurare a clădirii-monument istoric”, spune Liliana Passima, manager MNȚR.

Piesele prezentate în expoziția MNȚR sunt însoțite de o coloană sonoră din colecția „Ethnophonie” a Muzeului Național al Țăranului Român: doine, hore, învârtite, brâuri.

Experți în modă, curatori, designeri, universități, muzee și ONG-uri din întreaga lume au colaborat pentru crearea expozițiilor din proiectul „Purtăm cultură” prezentat de Google Arts & Culture, cu scopul de a arăta că moda este parte din cultura universală, o formă de artă cu impact asupra întregii societăți. Pentru expunerea colecțiilor a fost utilizată cea mai recentă tehnologie Google, inclusiv realitate virtuală, video-uri la 360° și imagini de rezoluție foarte înaltă, care permit zoom pe detalii imperceptibile ochiului liber.

Expoziția „We wear culture” este accesibilă la g.co/wewearculture și prin aplicația Google Arts & Culture, disponibilă pentru iOS și Android.


„We wear culture” în cifre:
• Peste 180 de parteneri (culturali și designeri) din 42 de țări
• Peste 400 de expoziții virtuale, adunând 30.000 de imagini, video-uri și alte documente
• 4 expoziții în realitatea virtuală dedicate unor piese legendare
• Peste 700 de imagini gigapixel
• Acces pentru vizite virtuale Street View în peste 40 de locuri

Despre Google Arts & Culture
Google Arts & Culture este o platformă digitală care oferă acces la patrimoniul istoric și cultural din întreaga lume, prin intermediul internetului. Oricine poate astfel explora picturi, desene, sculpturi, fotografii, artefacte religioase, manuscrise și multe alte obiecte din muzee și colecții din toată lumea. Google Arts & Culture reunește peste 1000 de muzee din toata lumea. Aplicația Google Arts & Culture este accesibilă gratuit din browser-ul de internet, pe iOS și Android.














Back to main page
 
closed