To Virtual Tour
ALEXANDRU TZIGARA-SAMURCAŞ

Born on April 4th 1872 in Bucharest in a family of small boyars, he goes to high school in Bucharest. In 1892 he is appointed custodian of the Antiquities Museum headed by Grigore Tocilescu. In 1893 he goes to study in Germany, at the München University, with King Carol’s support and Al. Odobescu’s advices; he studies art history there. He comes back to Romania and resigns from the Antiquity Museum in order to continue his studies in France and then, again, Germany, with an interest in museography. He studies with Wilhelm von Bode, a reformer of Berlin museums.
After finishing his studies he is appointed librarian and then director of the Carol I Foundation and professor in the Art History and Aesthetics Department of the Belle Arte School in Bucharest.
On October 1st 1906, Al. Tzigara Samurcaş is appointed director of the Museum of Ethnography, National Art, Decorative Art and Industrial Art renamed, in 1915, the National Art Museum Carol I. The new museum was temporarily hosted in the building of the former state coin factory on 3, Kiseleff Avenue, on the same spot where the palace of prince Mavrogheni used to be. From the beginning, Al. Tzigara-Samurcaş bases his museum on modern, scientific bases. His acquisitions considerably increase the collections, the main attraction being the house of Antonie Mogoş from Ceauru (Gorj) exhibited inside the museum.
A never-ending fight begins for acquiring the necessary funds to raise a new building (the current building of the museum). The plans where made in collaboration with the architect N. Ghica-Budeşti. To this purpose, he writes numerous newspaper articles that will be later gathered in his book “Romanian Museography” (1936). On June 30th, 1912 the foundation of the new building was laid. The construction was many times interrupted, so the building was only ready in 1941.
As long as he was director of the Museum, Al. Tzigara-Samurcaş lead a prodigious activity in connection with his other preoccupations: director of the Carol I Fundation and professor of art history and aesthetics in Cernăuţi. He writes articles on various topics, academic books, among which the ones on popular art are very important, holds conferences on the radio or at the Athenaeum, participates in international congresses and exhibitions. Al.Tzigara-Samurcaş becomes an important name in his field.
The situation becomes worse after the Second World War when the communist authorities dismiss him from the position of Museum director. In old age, sick and overly humiliated, the Father of the Museum on the Boulevard dies on April 1st, 1952.

Festivalul Filmului Palestinian | 21-24 noiembrie 2019




Noua comedie a lui Elia Suleiman şi un focus Gaza,
la a doua ediţie a Festivalului Filmului Palestinian


Noua comedie a celebrului regizor Elia Suleiman, premiată la Cannes şi propusă pentru Oscar, un focus de trei documentare puternice despre Gaza şi o animaţie emoţionantă vor putea fi văzute la cea de-a doua ediţie a Festivalului Filmului Palestinian (FFP), care va avea loc între 21 şi 24 noiembrie la Cinema Muzeul Ţăranului din Bucureşti.
 

Câştigător al unei menţiuni speciale în competiţia Festivalului de la Cannes din acest an, „It Must Be Heaven” (2019), noua comedie a lui Elia Suleiman, redă călătoria cineastului prin diferite oraşe ale lumii, unde descoperă paralele neaşteptate cu Palestina sa natală. Filmul este propunerea Palestinei la Premiile Oscar şi va fi proiectat la gala de închidere a FFP.


Realităţile din Fâşia Gaza şi problemele locuitorilor săi sunt discutate în trei documentare puternice, grupate într-un Focus Gaza.


Realizat de italianul Stefano Savona şi premiat la Cannes anul trecut, „Samouni Road” (2018) este un documentar animat care urmăreşte o familie extinsă de la periferia oraşului Gaza înainte, în timpul şi după cel mai recent război din regiune care le-a schimbat viaţa pentru totdeauna.


„Gaza” (2019), de Garry Keane şi Andrew McConnell, este o coproducţie irlandezo-palestiniană prezentată la Festivalul de la Sundance şi propusă să reprezinte Irlanda la Premiile Oscar. Documentarul este portretul unui loc unic şi al unei populaţii care încearcă să ducă o viaţă plină de sens, pe fundalul efectelor devastatoare ale unui conflict peren.


În „The Apollo of Gaza” (2018), cineastul elveţian Nicolas Wadimoff încearcă să descifreze misterul din jurul unei statui a lui Apollo vechi de 2.000 de ani, găsită în 2013 în apropiere de Gaza, însă dispărută apoi din senin. Filmul a făcut parte anul trecut din selecţia CPH:DOX, cunoscutul festival de documentare de la Copenhaga.
 

Programul include de asemenea o emoţionantă animaţie de lungmetraj, „The Tower” (2018), realizată de regizorul norvegian Mats Grorud şi selectată la Annecy. Filmul are în centru o fată care trăieşte într-o tabără de refugiaţi palestinieni şi care află despre istoria familiei sale prin poveştile a trei generaţii precedente de refugiaţi.


Parte din selecţie este și drama „Dégradé”, prezentă în 2015 la festivalurile de la Cannes şi Toronto. În Gaza, două coafeze şi zece cliente de vârste şi din medii diferite îşi petrec o zi închise într-un salon de frumuseţe, în timp ce poliţia Hamas se luptă cu o bandă de infractori pe stradă.


În premieră, Festivalul Filmului Palestinian propune şi o selecţie de scurtmetraje apreciate, care vor fi proiectate câte unul înaintea unora dintre lungmetraje. Este vorba de „Ambience” (2019), de Wisam Al Jafari, selectat în acest an în secţiunea Cinéfondation de la Cannes, „Bonboné” (2017), de Rakan Mayasi, prezentat la Berlin şi Toronto, „Selfie Zein” (2019), de Amira Diab, şi animaţia „Ayny” (2016), de Ahmad Saleh.


Anunţată deja, drama multipremiată „Mafak” („Şurubelniţa”), care a avut anul trecut premiera mondială la Festivalul de la Veneţia, va deschide a doua ediţie a Festivalului Filmului Palestinian, în prezenţa tinerei actriţe Mariam Basha.


Prezentat în premieră în România la FFP, „Mafak” este debutul regizorului Bassam Jarbawi şi tratează problemele fizice şi emoţionale ale unui palestinian întors acasă după ce a stat 15 ani într-o închisoare israeliană.


Realizată de criticul Ionuţ Mareş, selecţia din acest an propune în total 11 filme de ficțiune, de non-ficţiune şi de animaţie - şapte lungmetraje şi patru scurtmetraje.


Festivalul Filmului Palestinian (FFP), organizat de Centrul Cultural Palestinian Mahmoud Darwish, în parteneriat cu Ambasada Statului Palestina în România şi Ministerul Culturii din Palestina, îşi propune să ofere publicului din România şansa de a descoperi atât vitalitatea cinematografiei palestiniene, reprezentată de cineaşti răspândiţi în întreaga lume, cât şi realităţile socio-culturale şi istoria palestinienilor prin reprezentarea cinematografică şi prin întâlniri cu cineaşti palestinieni sau de alte naţionalităţi.


Înfiinţat în 2018, Centrul Cultural Palestinian Mahmoud Darwish (CCPMD) este o organizaţie non-profit, independentă şi neafiliată politic, care promovează valorile culturii palestiniene.


Biletele și abonamentele pot fi achiziționate din rețeaua Eventbook:
https://eventbook.ro/program/festivalul-filmului-palestinian


Organizat de Centrul Cultural Palestinian Mahmoud Darwish (CCPMD)


În parteneriat cu: Ambasada Statului Palestina în România şi Ministerul Culturii din Palestina


Parteneri și sponsori: Brands International, El Unico, La Casa del Habano, La Aurora, S. T. Dupont, Head Print, Cinema Muzeul Ţăranului, Muzeul Ţăranului Român, One World Romania, Centrul Ceh, Librăriile Cărturești, J'ai Bistrot, Victoria Hub, La Mama, ZAZ, 1000 de chipuri, Tip Top


Parteneri media pricipali: Radio Guerrilla, Music Channel


Parteneri media: Agerpres, Bad Unicorn, Blitz TV, Cartierul Creativ, CineFan, CineGhid, CineHub, Cinemagia, Cinemap, CriticEyez, FILM PLUS, IQads, IQool, Metropotam, Munteanu, News.ro, Observator Cultural, Raftul cu filme, The Institute, Ziare.com, Ziarul Metropolis, Zile și Nopți


https://palestinianfilmfestival.org/
www.fb.com/FestivalulFilmuluiPalestinian/





 




back to main page
 
closed