Catre Tur Virtual
Ethnophonie este o colecţie de CD-uri editată de muzeu cu sprijinul Fundaţiei Alexandru Tzigara Samurcaş, care construieşte o imagine de ansamblu asupra muzicilor de tradiţie orală din România şi ţările vecine. Colecţia conţine muzici săteşti şi orăşeneşti ale românilor, dar şi ale maghiarilor, romilor, evreilor, ucrainenilor şi aromânilor.
Interpreţii sunt muzicieni, tarafuri şi fanfare populare de elită. Printre ei, celebrităţi: taraful „Haidouks” din Clejani, fanfarele din Zece Prăjini, taraful „Ardealul” din Gherla, grupul Iza din Maramureş.
Discurile sunt însoţite de broşuri bilingve incluzând informaţii, comentarii etnologice, versuri şi fotografii.
Ethnophonie este o colecţie de înalt nivel calitativ, răsplătită prin distincţii occidentale: Premiul Academiei Charles Cros – Franţa (2005) şi Premiul Criticii Germane a Discului (2007).

Mai multe informaţii pe www.ethnophonie.ro

Conferinţa de la Şosea / 29 mai 2019




Muzeul Național al Țăranului Român vă așteaptă miercuri, 29 mai 2019, de la ora 18.30, la o nouă întâlnire din seria Conferințelor de la Șosea. Magdalena Crăciun, doctor în antropologie și lector la Universitatea București, va susține conferința Dileme antreprenoriale în industria modei islamice din Turcia. Conferința va avea loc la fosta sală Irina Nicolau (intrarea se face prin strada Monetăriei). Intrarea este liberă.

În Turcia ultimului deceniu, industria modei islamice s-a dezvoltat foarte mult, în contextul propice al unui proiect politic de construire a unei societăți evlavioase. Însă, pentru mulți dintre observatorii săi, fie conservatori religioși, fie seculari, moda islamică este un oximoron. Ea asociază termeni aparent incompatibili, precum modă și religie, modernitate și tradiție, secularism și militantism islamic, și generează confuzie și condamnare. Ce presupune atunci să desfășori o activitate economică în acest sector? Cum prezinți aceste mărfuri? Cum te poziționezi dacă se întâmplă să fii o antreprenoare care poartă astfel de haine religioase stilizate?

Bazată pe o cercetare de teren desfășurată în Istanbul între 2012 și 2014, această prelegere răspunde unor astfel de întrebări dintr-o perspectivă antropologică clasică, potrivit căreia o afacere este mereu ceva mai mult decât calcule economice despre cost și profit.




 


înapoi la pagina principală
 
inchis