Catre Tur Virtual
Ethnophonie este o colecţie de CD-uri editată de muzeu cu sprijinul Fundaţiei Alexandru Tzigara Samurcaş, care construieşte o imagine de ansamblu asupra muzicilor de tradiţie orală din România şi ţările vecine. Colecţia conţine muzici săteşti şi orăşeneşti ale românilor, dar şi ale maghiarilor, romilor, evreilor, ucrainenilor şi aromânilor.
Interpreţii sunt muzicieni, tarafuri şi fanfare populare de elită. Printre ei, celebrităţi: taraful „Haidouks” din Clejani, fanfarele din Zece Prăjini, taraful „Ardealul” din Gherla, grupul Iza din Maramureş.
Discurile sunt însoţite de broşuri bilingve incluzând informaţii, comentarii etnologice, versuri şi fotografii.
Ethnophonie este o colecţie de înalt nivel calitativ, răsplătită prin distincţii occidentale: Premiul Academiei Charles Cros – Franţa (2005) şi Premiul Criticii Germane a Discului (2007).

Mai multe informaţii pe www.ethnophonie.ro

Cântece la comandă în comunitățile de aromâni sau memoria ca istorie




Conferințele de la Șosea

30 martie 2017, orele 18, la Clubul Țăranului



Muzeul Național al Țăranului Român vă așteaptă joi, 30 martie 2017, orele 18, la Clubul Țăranului la conferința Cântece la comandă în comunitățile de aromâni sau memoria ca istorie.
 

Conferința este susținută de Corina Iosif, cercetător MNȚR.


Intrarea este liberă.


În tradiția aromânilor, amintirea anumitor evenimente care au marcat viața unei familii sau a unei comunități este păstrată, de multe ori, de cântece special făcute pentru asta. Rapsozi comunitari creează astfel de cântece fie la cererea celor interesați a-și face cunoscută povestea, fie considerând că întâmplarea, sau situația pe care o vor descrie are valoare exemplară și trebuie păstrată, în memoria tuturor, prinsă într-un text de cântec.
 

Corina Iosif, cercetător la Muzeul Țăranului, vă propune o discuție despre cântecele făcute la comandă și despre importanța lor în construirea unei memorii împărtășite în comun în grupurile de aromâni. Prezentarea va fi urmată de câteva cântece aromâne interpretate de Florentina Costea.


 

 




înapoi la pagina principală
 
inchis