Catre Tur Virtual

Muzeului Naţional al Ţăranului Român are din anul 2007 o editură proprie, Martor. Dar, încă din 1991, editarea unor publicaţii într-un stil propriu, mai aproape de conceptul de carte-obiect, a fost una dintre activităţile prioritare ale muzeului. Sub semnăturile cercetătorilor şi muzeografilor noştri au apărut numeroase titluri. Unele ediţii s-au epuizat rapid, altele pot fi încă găsite la librăria muzeului: carte de specialitate (etnologie şi folclor, antropologie, sociologie, muzeologie), publicaţii bibliofile în ediţii limitate, cărţi-album, reviste, calendare, foi, pliante, mape, afişe, agende. Revista anuală de antropologie şi muzeologie, Martor, publicaţie ajunsă la numărul 12, pune în dezbatere în fiecare număr problemele actuale din domeniu şi experimentele noastre muzeografice.

Conferinţa de la Şosea / 29 mai 2019




Muzeul Național al Țăranului Român vă așteaptă miercuri, 29 mai 2019, de la ora 18.30, la o nouă întâlnire din seria Conferințelor de la Șosea. Magdalena Crăciun, doctor în antropologie și lector la Universitatea București, va susține conferința Dileme antreprenoriale în industria modei islamice din Turcia. Conferința va avea loc la fosta sală Irina Nicolau (intrarea se face prin strada Monetăriei). Intrarea este liberă.

În Turcia ultimului deceniu, industria modei islamice s-a dezvoltat foarte mult, în contextul propice al unui proiect politic de construire a unei societăți evlavioase. Însă, pentru mulți dintre observatorii săi, fie conservatori religioși, fie seculari, moda islamică este un oximoron. Ea asociază termeni aparent incompatibili, precum modă și religie, modernitate și tradiție, secularism și militantism islamic, și generează confuzie și condamnare. Ce presupune atunci să desfășori o activitate economică în acest sector? Cum prezinți aceste mărfuri? Cum te poziționezi dacă se întâmplă să fii o antreprenoare care poartă astfel de haine religioase stilizate?

Bazată pe o cercetare de teren desfășurată în Istanbul între 2012 și 2014, această prelegere răspunde unor astfel de întrebări dintr-o perspectivă antropologică clasică, potrivit căreia o afacere este mereu ceva mai mult decât calcule economice despre cost și profit.




 


înapoi la pagina principală
 
inchis