Catre Tur Virtual




Nu ştim alţii cum sunt, dar noi ne simţim acasă în Muzeul nostru. Adică ne simţim bine, ne place să privim în jur în sălile prietenoase cu pereţi pictaţi, pline de obiecte frumoase sau surprinzătoare sau, dimpotrivă, familiare. Ne simţim mai aproape de părinţi şi simţim totodată că aici avem ce povesti şi copiilor. Muncind împreună mai mult de jumătate din zi, din când în când, între noi se coagulează relaţii apropiate, asemănătoare relaţiilor de familie. Nu ştiţi dacă să ne credeţi? Exagerăm poate? Veniţi acasă la Muzeul Ţăranului şi verificaţi...

Marketingul muzeal – o soluție pentru aducerea vizitatorilor în muzee?




Facultatea de Management – SNSPA, editura Tritonic și Muzeul Național al Țăranului Român vă invită miercuri, 19 februarie 2014, la ora 17.00, la Librăria Cărturești MNȚR, la o discuție privind modul în care marketingul poate ajuta muzeele să își îndeplinească misiunea culturală și educațională. Această discuție este prilejuită de lansarea cărții Marketing muzeal pentru nonmarketeri, de Alexandra Zbuchea. Prezentarea cărții va fi făcută de către dl. Virgil Ștefan Nițulescu, director general al Muzeului Național al Țăranului Român, și dl. Dragoș Neamu, președinte al Rețelei Naționale a Muzeelor din România.

La această întâlnire sunt așteptați manageri de muzee, persoane care sunt implicate în activitatea de marketing și relații publice în muzee, precum și toți cei care lucrează sau nu în muzee, dar sunt interesați ca aceste organizații să fie tot mai active și mai căutate de public. Datele ultimului barometru european în sfera culturii, realizat în 2013, arată că numai 21% dintre români au vizitat un muzeu sau o galerie în cursului anului trecut, cu 6% mai puțin decât o făceau în urmă cu 5 ani. Românii sunt în general europenii cei mai puțin activi în sfera culturii. Numai 7% dintre români sunt activi și foarte activi cultural, față de media europeană de 18%. Motivul principal pe care românii l-au dat cu privire la neparticiparea în activități culturale în general, nevizitarea muzeelor în special este lipsa de oferte atractive. Ei consideră într-o proporție mai mare decât alți europeni că oferta muzeelor este de slabă calitate.

Cu prilejul întâlnirii de la Librăria Cărturești, se va discuta cu cei doi invitați și reprezentanți ai diverselor muzee din București în ce măsură se poate îmbunătăți oferta și imaginea muzeelor în rândul publicului, astfel încât să crească vizitarea lor și impactul asupra publicului. Cartea lansată cu acest prilej oferă nu numai câteva date concrete privind acest domeniu, ci și unele indicații privind căile care ar putea să fie urmate.

Alexandra Zbuchea este consultant de marketing pentru Rețeaua Națională a Muzeelor din România și colaborează în diverse proiecte din sectorul muzeal. În prezent este prodecan al Facultății de Management din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.
Virgil Ștefan Nițulescu este director general al Muzeului Național al Țăranului Român și președintele ICOM România. Are o experiență extrem de bogată în management muzeal și în administrația culturală.
Dragoș Neamu este inițiatorul și președintele Rețelei Naționale a Muzeelor din România, cea mai activă asociație profesională în sectorul muzeal. Activitatea acesteia este foarte apreciată și în cadrul Network of European Museums Organization, din care face parte.

Mai multe detalii despre eveniment: Alexandra Zbuchea,
alexandra.zbuchea@facultateademanagement.ro
 





înapoi la pagina principală
 
inchis